Nafta – Alternator / recenzija

Nafta - Alternator

“Alternator” je drugi po redu album subotičkog sastava Nafta, kojeg predvodi gitarista, autor i pevač Bane Vukosavljević, svojevremeno ključna figura još jednog značajnog sastava iz pomenutog grada – Džukela.

Nafta postoje od 2004-e godine, objavili su sjajan debi album, skrenuli pažnju javnosti na svoj rad, nažalost nisu uspeli da se izbore za relevantnije medijsko prisustvo, ali definitivno su pokazali da su akt sa kojim se jednostavno mora računati. Nafta deluju u postavi tria, imaju u formaciji novog basistu, a na aktuelnom albumu, koji je dostupan i u free download formi, pokazuju da kontinuirano nastavljaju tamo gde su u idejnom i realizatorskm smislu stali sa prethodnim ostvarenjem. U osnovi Nafta izvode hipnotičku i ubedljivu varijantu rocka, profiltriranu kroz garage idiome i ostale indie/alter varijante, a njima je pridodat i psychedelic pastiche. Nafta na direktan način plasiraju vlastite ideje, Banetov vokal je jednostavno postavljen, ali je veoma sugestivan, a sami songovi osvajaju na prvo slušanje. Muzika koju sastav plaisira izaziva snažne asocijacije, bend reflektuje čistu i jasnu energiju, a tekstualna poruka iako lično intonirana, sinhrona je sa sviračkom dimenzijom.

“Alternator” je još jedno ubedljivo ostvarenje koje upriličuje subotički sastav, nadam se da će ovoga puta poruka grupe uspeti da dopre do većeg broja potencijalne konzumentske populacije. Bez obzira na evidentan underground način tretiranja vlastite karijere, Nafta kao bend zaslužuje relevantniju promociju. Ne oklevajte da se suočite sa njihovom muzikom, oni vam je nude “na tacni”, slobodno se “poslužite “. (2011)

Autor: Branimir Lokner

izvor TMM magazin

Be the first to comment